Prasówka 26.04.2022
1. Najnowsze wydanie prasówki rozpoczynamy od przyjrzenia się jednemu z najpotężniejszych muzycznych serwisów streamingowych, jakim jest Spotify. Analizując niepokojące trendy wśród […]
1. Najnowsze wydanie prasówki rozpoczynamy od przyjrzenia się jednemu z najpotężniejszych muzycznych serwisów streamingowych, jakim jest Spotify. Analizując niepokojące trendy wśród […]
Wykonawstwo muzyki elektroakustycznej wiąże się z licznymi wyzwaniami, jak choćby radzenie sobie z przestarzałą lub wadliwie działającą technologią czy niekompletną dokumentacją techniczną. […]
1. Zacznijmy od bloku poświęconego pamięci Bogusława Schaeffera. To postać wyjątkowa, o której pisać niezmiernie ciężko – może właśnie dlatego […]
Lodowisko ma wielkość pustyni Atacama. Ci, którzy na nie wchodzą, poruszają się po jego powierzchni w poszukiwaniu miejsc, gdzie lód jest […]
Na początku zaznaczę tylko, że pisze perkusista – o perkusji i wykonawstwie. Ale nie o uderzaniu w bęben, choć uderzanie w bęben było. Piszę o fascynacji. […]
Media obiegła w miniony czwartek wiadomość, iż Sąd Najwyższy wydał w środę (11.01.2017) precedensowy wyrok, uznając, że muzycy, będący członkami orkiestry powinni […]
Co zrobiliby kompozytorzy bez wykonawców? Znakomici muzycy poszukujący technicznej doskonałości i nowych środków wyrazu od zawsze inspirowali twórców muzyki współczesnej. Gdyby […]
Patronem #28 „Glissanda” mógłby być Niklas Luhmann, twórca teorii systemów społecznych. Tym razem zajmujemy się bowiem funkcjonowaniem nowej muzyki oraz […]
Patronem tego numeru „Glissanda” mógłby być Niklas Luhmann, twórca teorii systemów społecznych. Tym razem zajmujemy się bowiem funkcjonowaniem nowej muzyki oraz jej praktykami wykonawczymi. Na przestrzeni ostatnich stu lat wyodrębnił się i wypracował swą własną praktykę, stworzył swą własną scenę.